T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) himayelerinde Ticaret Borsamız, Adana Ticaret Odası ve Adana Sanayi Odası’nın evsahipliğinde “Türkiye Teknoloji Buluşmaları” gerçekleştirildi. Şirketlerin teknolojiyle gelişmesi ve büyümesi konusunda fikir ve bilgi alışverişinin yapıldığı Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın açılış konuşmalarını, Yönetim Kurulu Başkanımız Şahin Bilgiç, Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir ve Vodafone Türkiye KOBİ Satış Direktörü Yusuf Aysal yaptı. Yönetim Kurulu Başkanımız yapmış olduğu konuşmasında dijital ticaret borsacılığı temasıyla tarımda lisanslı depoculuk, Türkiye Ürün İhtisas Borsası ve elektronik alım-satım salonlarının ticaret borsacılığındaki rolü hakkında bilgi verdi. |
Bilgiç yaptığı konuşmada, “Adana Ticaret Borsamızın üyelerinin büyük bir kısmı KOBİ’dir. Günümüz modern ticaret borsacılığı yönünden üyelerimiz için getirilen en büyük yenilikler lisanslı depoculuk sistemi ve elektronik alım-satım salonları diye düşünüyorum. Lisanslı depoculuk sisteminde; tarımsal ürünlerini lisanslı depolara döken mudilerin ürünlerinin analiz değerlerine göre Elektronik Ürün Senetleri (ELÜS) oluşuyor ve mudiler, oluşan bu senetleri ticaret borsamızın da ortakları arasında yer aldığı ve aynı zamanda acentesi olduğu Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB) üzerinden elektronik ortamda tüm Türkiye’ye genelinde satabiliyor. Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) sahibi üreticiler açısında da lisanslı depoculukta devletin vermiş olduğu depo ücreti, nakliye ve analiz ücreti gibi ek destekler mevcut. Adana Ticaret Borsamızca kurulan lisanslı depolarımız da 50 bin tonluk kapasiteye sahip ve iki yıldır depolarımıza mısır ve buğday alımı gerçekleştirdik” dedi.
Ayrıca, “Adana Ticaret Borsası olarak Yeni Borsa Kompleksimizde yer alan Elektronik Alım-Satım Salonumuzda da dijital ortamda tarımsal ürünlerin spot satışlarını gerçekleştiriyoruz. Yetkili Sınıflandırıcı özelliğe sahip laboratuvarlarımızda analizleri yapılan tarımsal ürünlere, analiz değerlerine göre bilgisayar ortamında teklif veren alıcılar, açık arttırma usulüne göre ihtiyaç duydukları ürünlere erişim imkanı yakaladılar. Üreticiler de ürünlerini daha yüksek fiyatlardan satabiliyorlar. Elektronik Alım-Satım Salonu diğer bazı borsalarda da mevcut ancak Adana Ticaret Borsası olarak diğer borsalardan farklı olarak ürün portföyümüze lif pamuk, çiğit, soya fasulyesi gibi ürünleri de ekledik. Böylece Türkiye’de ilk kez lif pamuk, çiğit ve soya fasulyesi spot satışları Elektronik Alım-Satım Salonu’nda dijital ortamda gerçekleşmiş oldu” şeklinde sözlerine devam etti.
Etkinliğin ikinci panelinde, “Fintech’ler KOBİ’lerde Dijital Dönüşümün Neresinde?” konusu masaya yatırıldı. Panelistler Akbank KOBİ Ürün Müdürü Turgut Çatalkaya, Paraşüt Pazarlama Direktörü Bora Şahan ve Kolay İK Kurucu Ortağı Çağlar Yalı, KOBİ’lerin dijitalleşmesinde fintechlerin rolünü tartıştı. Trendyol.com Kategori Grup Direktörü Çağrı Cebe’nin “e-ticarette pazar yeri” konulu bir konuşma yaptığı etkinlikte, Vodafone Türkiye tarafından anlık ve etkileşimli olarak Adanalı KOBİ’lerin dijital skor ölçümleri de yapıldı.
Etkinliğin öğleden sonraki bölümünde yeni medya stratejisti Elif Dağdeviren bir sunum gerçekleştirirken, günün üçüncü ve son panelinde “E-ticarette Ödeme Sistemleri” konusu ele alındı. TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir’in moderatörlüğünde yapılan panele, iPara Satış Direktörü Özgür Gerçek ve Oplog İş Geliştirme Uzmanı Gizem Aygün katıldı. Panelistler, e-ticarette ödeme uygulama ve süreçlerini değerlendirdi. İdeasoft CEO’su Seyhun Özkara, Tek Kılavuz İş Geliştirme Yöneticisi Arda Suvay, sahibinden.com Pazarlama Uzmanı Vahap Yaramış, Entegra Pazarlama ve Satış Yöneticisi Birkan Tüzer ve Goodjob Marka Mühendisi ve Danışman Ömürden Sezgin’in sunumlarıyla devam eden etkinlik, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir’in konuşmasıyla sona erdi.