Hepsiburada E-Ticaret Zirvesi Gerçekleştirildi
Hepsiburada E-Ticaret Zirvesi Gerçekleştirildi
Hepsiburada E-Ticaret Zirvesi Adana’da Gerçekleştirildi
2019 yılının ilk Hepsiburada E-Ticaret Zirvesi Adana HiltonSa Hotel’de Borsamızın da katkılarıyla iş dünyasının önde gelen isimlerin katılımıyla gerçekleştirildi. Zirveye Borsamızı temsilen Yönetim Kurulu Başkanımız Şahin Bilgiç, Yönetim Kurulu Üyemiz Şahin Güneşer, Genel Sekreterimiz T.Gökhan Öztürk ve Ar-Ge Sorumlusu Kenan Boyacı katıldılar. Zirvede konuşma yapan Başkanımız Şahin Bilgiç, e-ticaret ve e-ihracat kavramlarının yeni ekonomide vazgeçilmez olduğunu vurguladı. Zirveye Adana Ticaret Odası, Adana Sanayi Odası, Adana Ticaret Borsası, TOBB Kadın Girişimciler Kurulu ve İŞKAD destek verdi.
Türkiye’de Türkiye’yi şehir şehir gezerek küçük ve orta büyüklükteki işletmelere girişimcilere ve esnaflara bir yandan e ticaret hakkında bilgi aktardıklarını bir yandan da gerekli adımları atabilmeleri için yeni imkanlar sunduklarını söyleyen Hepsi Burada Kurumsal İletişim Ve İlişkiler Grup Başkanı Koray Öztürkler Adana ve çevresindeki KOBİ esnaf ve girişimcileri buluşturarak etkinliklerinde katılımcıların her yıl büyüyen ve e-ticaret ekosistemine nasıl dahil olacaklarını, bu sistem içinde kendilerine nasıl öne çıkaracakları, karlılıklarını ne şekilde arttırabilecekleri konusunda bilgi alma fırsatına sahip olacaklarını söyledi.
E-ticaret seferberliği başlattıkları Adana’da olmaktan büyük heyecan duyduğunu ifade ederek konuşmasını sürdüren Öztürkler, “Ticarette pazar potansiyeli çok yüksek tüm işletmeler bu pazara yöneliyor. 2023’te 350 milyar TL ya ulaşmasını bekliyoruz. Türkiye’nin ihracat gelirinin 70 milyar TL’sinin e-ticaretten gelmesini hedefliyoruz. Adanalı firmalar bu pastadan pay almalı bunun için buradayız. Tüm mağazalar işletmelerini e-ticarete taşıyor.” dedi.
ATİLA MENEVŞE,
Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe, konuşmasında “E-ticaret’in büyümesine ve gelişmesine katkı sağlayan pek çok unsur var. Bu unsurların başlıcaları, nüfus büyüklüğü, internet kullanım oranı, gelişen ve artan alternatif ödeme sistemleri, gelişmiş lojistik destek sistemleri şeklinde sayılabilir.
İnternet iş dünyasında her alanında etkisini gösteriyor. Web tabanlı yeni iş modelleri ortaya çıkıyor ve pek çok iş kolunda gittikçe artan bir rekabet ortamı doğuyor. Dijitalleşme, içinde bulunduğumuz yüzyılın en önemli unsurlarından biri haline geldi. E- ticaret gelişen teknolojilere bağlı olarak, her geçen gün önemini katlayarak artıran bir sistem şeklinde bütün dünyayı sarıyor. Bu başarı E- ticaret, ürün satışı yapan firmaların en büyük kozu olmuştur.
Dijitalleşme; günlük yaşamda, sosyal hayatta ve çalışma hayatında insan ilişkilerini, tüketici davranışlarını, işletmelerin pazarlama kanallarını düzenleyen ve değiştiren önemli bir güç haline geldi. Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik bölgeleri Dünya çapında en yüksek E-ticaret hacmine sahip bölgeler. Bu bölgeler geleneksel ticarette olduğu gibi E-ticarette de büyük bir ticaret hacmine sahip. Tabi ki güçlü ekonomileri sayesinde bu seviyeyi yakalamışlardır. Ancak işin ilginç olan tarafı bu bölgelerin yanında dünyanın diğer kısımlarında da e-ticaret hızla büyüyor. Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu bazı ülkeler son zamanlarda e-ticaretin en fazla ivme kazandığı bölgeler olarak görülüyor. Eskiden birçok şirket; televizyon, gazete, radyo gibi araçları kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya uğraşırken, bugün internet daha etkin bir satış mecrası olarak kullanılıyor.
Geçmişte hedef kitlesine kısıtlı yollarla ulaşabilen şirketler, e-pazarlama yöntemiyle daha çok müşteriye daha hızlı ulaşabiliyor. Elektronik ticaret bugün firmaların doğru tüketiciye doğru araçlarla hızlı bir şekilde erişim sağlaması için en verimli yöntem olarak görülüyor. E-ticaret sayesinde, özellikle küresel pazarlarda faaliyet gösteren firmalar; daha kolay pazar çeşitlendirmesi yapabiliyor; daha etkin dağıtım kanalları ile operasyonel maliyetlerini düşürüyor ve müşteri portföyünü genişleterek risk yapısını kontrol edilir konuma getiriyor.
Ekonomik hedeflerimize ulaşmada esas nüveyi oluşturan ihracatçı firmalarımız, elektronik ticaret araçlarını kullanarak, bahse konu hedeflerin gerçekleştirilmesine önemli katkı sağlayabilecekler. Nitekim ülkemizde e-ticaret işlemlerinin giderek yaygınlaştığını, firmalarımızın ticari faaliyetlerinde bilgi-iletişim teknolojilerini daha sık ve etkin olarak kullandıklarını gözlemliyoruz. Ülkemizdeki internet abonesi sayısı yıllar itibariyle belirgin bir artış gösteriyor, buna paralel olarak internet üzerinden gerçekleştirilen mal ve hizmet satış hacmi büyüme eğilimini sürdürüyor. Elektronik ticaret, özellikle KOBİ’ler için çok uygun bir ticaret şekli haline geldi. Bunun büyük bir fırsat olduğunu söylemek gerekiyor. Az bir yatırımla bütün dünyaya açılabiliyorsunuz.
Kıymetli Katılımcılar
Elektronik ticaret, ürün seçeneklerinin artmasını, ürünlerin kalitesinin yükselmesini ve daha hızlı bir şekilde ödenerek teslim alınmasını sağlıyor. Potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkan veriyor. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden oluyor. Tüm bunları göz önünde bulundurarak, e- ticaretin önemi arttığını ifade ederek sözlerimi tamamlamak istiyorum.
Bu etkinlikte emeği geçen her kese teşekkür ediyor sizlerin de E-ticarete bir an önce geçmenizi temenni ediyor saygılar sunuyorum.” dedi.
ŞAHİN BİLGİÇ,
Adana Ticaret Borsası Başkanı Şahin Bilgiç, konuşmasında “Türkiye’de, yeni ekonominin lokomotifi olan e-ticaret ve e-ihracatın gelişmesi için elini taşın altına koyan, bugün burada bulunan tüm konuklara teşekkür ederim.
Değerli katılımcılar,
Bugün ticarette yeni bir devrim yaşanıyor. Bunun adı elektronik ticaret devrimi. Eskinden ipek yolu, baharat yolu vardı. Bu ticaret yolu üzerindeki ülkeler, insanlar zengin olurdu. Şimdi internet siber otobanı var. Yani artık ticaretin yolu her evin, işyerinin içinden geçiyor. Dünyanın en ücra köşesine bir tuşla mal satabiliyorsun. 20 trilyonluk pazar, 7 milyar insan ekranın ucunda. İstatistikler gösteriyor ki, dünyada e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay 8.5 civarında. Biz maalesef e-ticarette henüz yolun başındayız. Türkiye’de toplam perakende ticaretin sadece yüzde 3.5’u elektronik mecradan yapılıyor. Bugün için gerideyiz ama aradaki farkı hızla kapatabiliriz. Bu treni kaçırmamak için var gücümüzle çalışmalıyız. Bakınız, 200 yıl önce Sanayi devrimini ıskalamanın sıkıntısını hala yaşıyoruz.
Türkiye, e-ticaretin geleceği için müthiş bir potansiyele sahip. Mobil bağlantı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında Batı ülkelerine benziyoruz. Örnek: Nüfusun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. 48 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor.
Peki internette ne yapıyoruz? Çok laf, az iş üretiyoruz. Türkiye’de 54 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Facebook kullanıcı sayısında dünyada 9’uncuyuz. Instagram kullanıcı sayısında 4’üncüyüz. Günde ortalama 5 saatimizi internette geçiriyoruz. Ama elektronik ticarette ilk 25 içinde bile yokuz!”
“Değerli katılımcılar,
Kamu ve özel sektör elbirliğiyle bu alanda dünyanın önde gelen ülkeleri arasına girebiliriz.
Girmeliyiz. Bunun için TOBB çatısı altında birçok konuda çalışıyoruz. En önemli nedenlerin başında güven eksikliği geliyor. İnsanlar kredi kartı bilgilerini online mecrada paylaşmak, tanımadığı satıcıdan ürün almak istemiyor. Bu konuyla ilgili yoğun bir mesai içindeyiz.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığımızın güven damgası uygulaması, işte bu sorunu çözmek için doğru bir araç. Özel sektör olarak bizler de tüketicinin güvenini sağlamak zorundayız.
Dijital okur yazarlığı, kobilerimizin dijital altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyoruz.
Sadece firmadan tüketiciye değil firmadan firmaya yapılan e-ticareti de geliştirmek istiyoruz.
İnşallah tüm bu çalışmalar kısa sürede meyvesini verecek.” diye konuştu.
MUTLU ERTURAN
Hepsi Burada Ticaret Grup Başkanı Mutlu Erturan da Türkiye nüfusunun çok genç olduğunu dijital dünyada büyümüş gençlerle e ticaretin büyüme hızının 32 iken dünya ortalamasının 18.7 olduğunu ifade etti Türkiye’de e ticaret perakende ticaret oranının 5 olduğunu hatırlatan erturan erturan girişimci kadınlara teknoloji gücü programımızla girişimci kadınlar işine e ticarete taşıyor işlerini ev ticarette büyütüyor” dedi.
Daha sonra Grup Başkanı Koray Öztürkler tarafından ATO Başkanı Atila Menevşe ve ATB Başkanı Şahin Bilgiç’e desteklerinden dolayı birer teşekkür belgesi takdim edildi.
Moderatörlüğünü Hepsi Burada Kurumsal İletişim ve İlişkiler Grup Başkanı Koray Öztürk’lerin yaptığı panel bölümünde ise, İŞKAD Üyesi ve adanavipcicek.com İş Geliştirme Direktörü Pelin Onatça Adak, Adana Ticaret Odası Üyesi ve uygunavar sanal mağazacılık firma Sahibi Nuri Akdağ ile Mersin Ticaret Odası Üyesi ve market ex firma ortağı Aykal Toker, ‘Yeni Dünyada Dijital Dönüşüm Ve E-Ticaret Global’ konusunda görüşlerini belirterek firmalarının e-ticaret sayesinde nasıl büyüdüğünü anlattılar